
Nyitó oldal
Dyslexia
Dysgraphia
Dyscalculia
Hiperaktivitás
Hipermotilitás
Magatartászavar
Mozgásterápia
Stresszoldás
Kihez fordulhatok?
Cikkek
Könyvajánló
Továbbképzések
Segíthet még...
Partnereink
Impresszum
Linkgyüjtemény
|
Hipermotilitás
Még szakemberek esetében is gyakran előfordul, hogy összemossák a hiperaktivitás és a hipermotilitás
fogalmát. Ezért mindenekelőtt fontos tisztázni a két tünet együttes pontos tartalmát, mert különböző okokra vezethetők
vissza, és ennek megfelelően különböző kezelést igényelnek.
Hipermotilitás jellemző tünetei
  A hipermotilis gyerek állandóan matat, mocorog, nem tud a helyén megülni. Tevékenysége nem célra irányul,
jár keze, lába de nem értelmes tevékenységet végez.
  Mindig kapkod, siet, mégsem végez el semmit időre.
  Alacsony a tolerancia szintje, a frusztrációt rosszul tűri.
  Figyelemzavarral küzd. Figyelme nem tartós, nehezen rögzíthető. Nincs az az érdekes téma, amely hosszan lekötné,
állandóan elkalandozik. Előfordulhat, hogy figyelme megtapad bizonyos dolgoknál. Az osztály már rég túljutott egy témán,
ő még mindig azon gondolkodik.
  A hiperaktívval ellentétben nagyon fáradékony, nagy az alvásigénye. Az óra menetét zavarja, mert állandó matatása,
mozgása nagyon irritáló felnőttnek, gyereknek egyaránt. Előfordul, hogy kiváltja a többi gyerek agresszióját.
A hipermotilitás kezelése:
  A hipermotilitás súlyos éretlenségi tünet, az idegrendszer szervezetlenségéről tájékoztat. Akaratunktól független
állapot, ezen változtatni szorgalommal, akarattal nem lehet. Ezt büntetni nem etikus, és teljességgel értelmetlen.
A büntetés még azt a kicsi kedvét is elveszi a hipermotilis gyereknek a tanulástól, ami addig a sok kudarc ellenére
megmaradt.
  Szerencsére a hipermotilis gyerekek mozgásterápia segítségével jól fejleszthetők, ezért ilyenkor érdemes a
megfelelő szakemberhez fordulni és segítséget kérni.
A fentiekből világosan kitünik, hogy hipermotilitással küzdő gyermekek esetében életbevágóna fontos,
hogy mielőb szakszerű segítséget kapjanak. Gyakori hiba, hogy az ilyen problémával küzdő gyerekeket a hiperaktivitásnál
leírtak szerint próbálják kezelni, amely nem vezet, nem vezethet eredményre. Ez további frusztráció forrása a pedagógus
és a gyermek számára egyaránt, amely mind jobban elmérgesíti, az amúgy sem felhőtlen tanár-diák kapcsolatot.
Döntő jelentőségű a probléma kezelése szempontjából, hogy a pedagógus tanulj ameg felismerni, és ennek
megfelelően kezelni a hipermotilitás tünetegyüttesét!
Fejlesztéssel foglakozó szakemberek   
Továbbképzések   
Lap tetejére!   
Vissza
|