www.tanulasinehezsegek.hu

Kulcsár Mihályné:

A tanulás öröm is lehet
Oldottan, sikeresen
LOGO-PED KM Bt., BICSKE

Tartalom


tanulási nehézségek főoldalNyitó oldal
dyslexiaDyslexia
dysgraphiaDysgraphia
dyscalculiaDyscalculia
hiperaktivitásHiperaktivitás
hipermotilitásHipermotilitás
magatartászavarMagatartászavar
mozgásterápiaMozgásterápia
stresszStresszoldás
terápiaKihez fordulhatok?
Cikkek
A tanulás öröm is lehetKönyvajánló
továbbképzésTovábbképzések
Segíthet még...
Partnereink
Impresszum
Linkgyüjtemény


Hipermotilitás


Még szakemberek esetében is gyakran előfordul, hogy összemossák a hiperaktivitás és a hipermotilitás fogalmát. Ezért mindenekelőtt fontos tisztázni a két tünet együttes pontos tartalmát, mert különböző okokra vezethetők vissza, és ennek megfelelően különböző kezelést igényelnek.

Hipermotilitás jellemző tünetei
  A hipermotilis gyerek állandóan matat, mocorog, nem tud a helyén megülni. Tevékenysége nem célra irányul, jár keze, lába de nem értelmes tevékenységet végez.
  Mindig kapkod, siet, mégsem végez el semmit időre.
  Alacsony a tolerancia szintje, a frusztrációt rosszul tűri.
  Figyelemzavarral küzd. Figyelme nem tartós, nehezen rögzíthető. Nincs az az érdekes téma, amely hosszan lekötné, állandóan elkalandozik. Előfordulhat, hogy figyelme megtapad bizonyos dolgoknál. Az osztály már rég túljutott egy témán, ő még mindig azon gondolkodik.
  A hiperaktívval ellentétben nagyon fáradékony, nagy az alvásigénye. Az óra menetét zavarja, mert állandó matatása, mozgása nagyon irritáló felnőttnek, gyereknek egyaránt. Előfordul, hogy kiváltja a többi gyerek agresszióját.

A hipermotilitás kezelése:
  A hipermotilitás súlyos éretlenségi tünet, az idegrendszer szervezetlenségéről tájékoztat. Akaratunktól független állapot, ezen változtatni szorgalommal, akarattal nem lehet. Ezt büntetni nem etikus, és teljességgel értelmetlen. A büntetés még azt a kicsi kedvét is elveszi a hipermotilis gyereknek a tanulástól, ami addig a sok kudarc ellenére megmaradt.
  Szerencsére a hipermotilis gyerekek mozgásterápia segítségével jól fejleszthetők, ezért ilyenkor érdemes a megfelelő szakemberhez fordulni és segítséget kérni.

A fentiekből világosan kitünik, hogy hipermotilitással küzdő gyermekek esetében életbevágóna fontos, hogy mielőb szakszerű segítséget kapjanak. Gyakori hiba, hogy az ilyen problémával küzdő gyerekeket a hiperaktivitásnál leírtak szerint próbálják kezelni, amely nem vezet, nem vezethet eredményre. Ez további frusztráció forrása a pedagógus és a gyermek számára egyaránt, amely mind jobban elmérgesíti, az amúgy sem felhőtlen tanár-diák kapcsolatot.
Döntő jelentőségű a probléma kezelése szempontjából, hogy a pedagógus tanulj ameg felismerni, és ennek megfelelően kezelni a hipermotilitás tünetegyüttesét!


Fejlesztéssel foglakozó szakemberek    Továbbképzések    Lap tetejére!    Vissza